La idea central d'aquesta proposta és que el Concurs esdevingui la punta de llança d'una Biennal que es manté viva durant els dos anys entre competició i competició a la Tarraco Arena Plaça, incorporant altres activitats a l'entorn del fet casteller (jornades, exposicions, etc.). Això també facilita una continuïtat en l'organització del propi Concurs. Tant la Biennal com la resta de propostes incloses al projecte de Bargalló s'aniran implementant progressivament.
Pel que fa al Concurs pròpiament dit, la proposta contempla dividir-lo en dues actuacions que se celebrarien dissabte a la tarda i diumenge al matí, el primer cap de setmana d'octubre, de manera que hi puguin participar fins a 30 colles, classificades segons el nivell mostrat els mesos anteriors. Així, les dotze primeres colles actuarien el diumenge i les divuit següents el dissabte, però la classificació final seria una de sola. Fer créixer el Concurs a dos dies no suposa doblar el pressupost, però si augmentar-lo de forma notable, i aquesta és la primera incògnita que ha de resoldre l'equip organitzatiu del Concurs.
Tot i el context econòmic advers, l'objectiu és fer l'ampliació aquest mateix any, ja que "hi ha símptomes que apunten que és possible". Això passaria per rebaixar algunes despeses (com ara el sorteig) i pujar els ingressos, especialment via patrocini però també amb una "pujada significativa del peu de les entrades". En tot cas, la decisió d'ampliar a dos dies o mantenir el format del 2010 (14 colles el diumenge) es decidirà a finals de febrer i la decisió es farà pública, per tal que les colles puguin planificar la temporada coneixent aquesta circumstància. Igualment, de forma immediata es començarà a treballar per actualitzar les bases normatives del Concurs i les puntuacions. Els responsables del Concurs també esperen tenir aviat en funcionament els canals de comunicació oficials del mateix, per tal d'anar donant a conèixer totes les novetats.
La presidenta de la Coordinadora, Anna Guasch, s'ha mostrat satisfeta de les novetats. També ha destacat la necessitat que les colles de la ciutat de Tarragona se sentin partíceps d'aquest nou model, especialment tenint en compte que van ser les pròpies colles tarragonines -per iniciativa dels Xiquets del Serrallo- les que van proposar ampliar el Concurs a dos dies.